TOIMITUSEHDOT
Tilauksen tekeminen
Kun asiakas hyväksyy ostoskorin sisällön kassalla, tilaus katsotaan tehdyksi ja vastaanotetuksi. Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään viesti, josta tilauksen ja toimituksen tiedot käyvät ilmi.
Jos tilaukseen halutaan tehdä muutoksia tämän jälkeen, asiasta on otettava välittömästi yhteys myyjään. Yhteystiedot ovat tämän osion alaosassa, niihin on myös linkki sivuston alalaidassa.
Hinnat
Verkkokaupassa kullekin tuotteelle ilmoitettu hinta käsittää tuotteen alkuperäisessä myyntikokoonpanossaan ja -pakkauksessaan ilman toimituskuluja. Tilaukseen mahdollisesti lisättävät toimituskulut, pientoimituslisä ja kokonaishinta näkyvät asiakkaan ostoskorissa ennen kaupan päättämistä ja maksutapahtumaa. Hinnat sisältävät arvonlisäveroa 24%.
Toimitustavat
Käytämme lähetysten toimittamiseen Postin, DB Schenkerin noutopiste -palveluita. Sellaiset toimitukset, joiden mitat pakattuina ovat pienemmät kuin 30 cm (leveys) kertaa 3 cm (paksuus) ja paino alle 250 g, toimitetaan kirjepostina suoraan vastaanottajan jakeluosoitteeseen. Tätä suuremmat pakkaukset toimitetaan pakettipostina ja asiakkaan on noudettava ne Postin, DB Schenkerin palvelupisteestä tai pakettiautomaatista. Paketin toimittaja lähettää vastaanottajalle tekstiviestillä/sähköpostilla saapumisilmoituksen tilauksessa ilmoitettuun numeroon / sähköpostiin, kun lähetys on noudettavissa. Postin verkkosivuilla http://www.posti.fi/ on lisätietoja Postin SmartPost-pakettiautomaattien käytöstä.
Huomaa, että Posti säilyttää toimitettuja paketteja vain 7 päivää, minä aikana ne on lunastettava. Tämän jälkeen ne palautetaan takaisin lähettäjälle. Jos asiakas haluaa meidän lähettävän meille palautuneen toimituksen uudelleen, perimme tästä toimitusmaksun riippumatta siitä, olisiko lähetys ollut oikeutettu ilmaiseen toimitukseen vai ei.
Tapauksista, joissa asiakas on jättänyt lähetyksen lunastamatta tarkoituksenaan siten purkaa kauppa ilmoittamatta siitä erikseen meille, on lisätietoja alla kohdassa 'Kaupan peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen'.
Jos toimitustavaksi on valittu nouto, ota yhteyttä sähköpostilla, tekstiviestillä tai puhelimitse ja sovi noutoaika. Tuotteet ovat noudettavissa osoitteesta Museokatu 28 00100 Helsinki.
Toimitusaika
Tilatut tuotteet luovutetaan kuljetettaviksi ilmoitetun toimitusajan mukaan, mikä varastosta heti toimitettavien tuotteiden osalta tarkoittaa 1-3 arkipäivää. Ilmoitamme verkkokaupassa tuotekohtaiset toimitusajat, mutta jos jokin tilattu tuote ei ole heti varastosta toimitettavissa eikä verkkokaupan toimitusaikatieto ole sen osalta ajan tasalla, ilmoitamme tästä asiakkaalle. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy tuotteelle ilmoitetusta toimitusajasta, otamme yhteyttä asiakkaaseen ilmoitetun toimitusajan kuluessa.
Normaalisti kaikki yhdellä kertaa tilatut tuotteet toimitetaan yhdellä toimituksella. Jos tilauksessa on tuotteita, joille on ilmoitettu eripituiset toimitusajat ja jokin tuote halutaan heti toimitukseen, pyydämme ottamaan yhteyttä välittömästi alla kohdassa Yhteystiedot ilmoitetulla tavalla. Tällaisesta tapauksesta, jossa toimitus tehdään asiakkaan pyynnöstä kahdessa tai useammassa osassa, perimme 5€ käsittelykulun jokaista ylimääräistä toimituskertaa kohden.
Toimituskulut
Yli 80€ tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Alle 80€ tilauksiin lisätään pakettimaksu 5€ tai kirjemaksu 2,90€ (sis. alv 24%). Noutoon ei tule toimitusmaksuja.
Viallisen tuotteen palautus
Kaikista palautuksista on aina sovittava myyjän kanssa etukäteen. Reklamaatio on tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta joko puhelimitse tai sähköpostilla.
Tuote palaututetaan ensi sijassa käyttämällä Postin asiakaspalautusmenettelyä. Viallinen tuote vaihdetaan samaan uuteen tuotteeseen, tai mikäli samaa tai vastaavaa tuotetta ei ole saatavana, tuotteen hinta kuluineen palautetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Palautuksesta aiheutuneita kuluja ei korvata, ellei palautuksesta ole ensin sovittu edellä mainitulla tavalla. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.
Yhteystiedot asian hoitamiseksi ovat alla kohdassa 'Yhteystiedot'.
Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset
Tuotteille voi huolellisesta pakkaamisesta huolimatta sattua kuljetusvaurioita. Tämän takia paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa tulee tarkastaa jo lähetystä vastaanotettaessa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, vahinkoilmoitus tulee tehdä välittömästi. Ota myös meihin yhteyttä, jotta voimme sopia korvaavan tuotteen toimituksesta.
Kaupan peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen
Kuluttajille suunnattua tuotteiden etämyyntiä säätelevien määräysten mukaan asiakkaalla on oikeus tutustua ostamaansa tuotteeseen ilman, että hän menettää hänelle lain mukaan kuuluvan oikeuden peruuttaa kauppa.
Ompelukoneiden, saumureiden ja muiden myytävien laitteiden kohdalla tuotteeseen tutustuminen tarkoittaa sen ominaisuuksiin ja käyttöön tutustumista lähinnä käyttöohjeen avulla ja toimintoja kokeilemalla. Tutustuminen ei oikeuta varsinaiseen käyttöönottoon kuten vaateompeluun tai vastaavaan.
Kuluttajansuojalakiin 13.6.2014 voimaan tulleiden säännösten mukaan kaupan peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa myyjälle, eli kauppa ei automaattisesti peruunnu, jos tuotteen jättää lunastamatta tai vastaanottamatta kuljetuksesta. Myyjällä on lain mukaan myös oikeus periä asiakkaalta tuotteen palauttamisesta aiheutuneet kulut.
Halutessaan peruuttaa kaupan asiakkaan tulee aina ensin ottaa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla asian hoitamiseksi. Yhteystiedot ovat alla.
Jos asiakas ei halua pitää tuotetta, hänen tulee ilmoittaa kaupan peruuttamisesta myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun on vastaanottanut tuotteen.
Peruuttamisilmoituksen jälkeen tuote on palautettava myyjälle 14 päivän kuluessa. Palautuksesta tulee tarvittaessa pystyä esittämään myyjälle tosite, kuten Postilta saatu kuitti asiakaspalautuksesta.
Koko kauppahinta palautetaan asiakkaalle 14 päivän kuluessa siitä, kun tuote on palautettu myyjälle. Jos osto on tehty verkkopankissa, maksu palautetaan asiakkaan käyttämälle pankkitilille, joka on ilmoitettava myyjälle. Jos osto on tehty luottokortilla, maksu palautetaan asiakkaan luottokorttille.
Kaupan peruuttamisesta pitää aina ilmoittaa myyjälle. Yhteystiedot ovat alla.
Suoritettu kauppahinta palautetaan asiakkaalle ym. ehtojen mukaan sen jälkeen, kun myyjä on saanut palautettavan tuotteen. Asiakaspalautuksia ei hyvitetä asiakkaalle liikkeestä käteisenä mistään ostoista.
Kaupan peruuntuessa tuotteet on palautettava kokonaisina alkuperäisissä pakkauksissaan. Palautuksessa tulee olla mukana käyttämättöminä ja vahingoittumattomina kaikki ne tuotteiden ja pakkauksien osat, jotka kuuluivat alkuperäiseen toimitukseen. Tuotetta ei voi palauttaa postiennakolla.
Yhteystiedot
Kaikissa tilauksiin, toimituksiin ja palautuksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:
- Sähköpostilla osoitteesta info@kirstikki.fi,
- Puhelimella numerosta 050 470 4747 (ti-to klo 11-17, pe klo 11-15).